Co robić aby schudnąć szybko i zdecydowanie?

dieta-odchudzajaca

Nie jesteś sam z nadwaga w samych Stanach Zjednoczonych około jednej trzeciej dorosłych ma nadwagę lub cierpi na otyłość.

Istnieje wiele diet odchudzających, ale wiele z nich nie działa zawsze bo każdy kto zaczyna nie jest w stanie stale jej kontynuować. Skuteczną forma programu utrzymania wagi pozwala tych  którzy mają nadwagę schudnąć i nie odzyskać więcej zgubionych kilogramów .

W tym artykule omówimy jak schudnąć i jak nie przywrócić więcej utraconych funtów będziemy wyjaśniać ogólne zasady przyrostu masy ciała i utraty wagi: podążanie za nimi i zdrowsze życie a uda się nam odchudzić. Troszczymy się także o przyrost masy ciała oraz korzyści utraty masy ciała, będziemy uczyć  jak schudnąć, stosując zdrową dietę i ćwiczenia fizyczne, a my damy Ci kilka wskazówek aby rozpocząć.

 

Ponieważ przytyjesz

Prehistoryczny człowiek, jeśli był utuczony  był  szczęśliwy! Tłuszcz w rzeczywistości był to jedyny sposób aby chronić się przed śmiercią głodową w przypadku głodu.

  • Jeśli nasi przodkowie jedli więcej niż to konieczne, nadwyżka żywności przekształcała się w zmagazynowany tłuszcz w organizmie,
  • ale jeśli jedli mniej niż powinni ich ciała będą przekształcały zapasy tłuszczu w energię.

kalorie-energiaObecnie nasze lodówki i półki supermarketów są pełne jedzenia więc nie ma potrzeby korzystania z naszego ciała jako spiżarni! Wiele osób chce schudnąć tylko na gruncie estetyki, ale poprawna motywacją powinno być osiągnięcie lepszego stanu zdrowia. Nadwaga lub otyłość w rzeczywistości są związane ze zwiększonym ryzykiem choroby serca, cukrzycy, zapalenia stawów i niektórymi rodzajami nowotworów.

Żywność którą jemy jest źródłem energii, podobnie jak benzyna dla samochodów. Nasz organizm wykorzystuje energię, aby utrzymać stałą temperaturę ciała i aby utrzymać swoje różne funkcje życiowe, takie jak bicie serca.

Jednostką energii jest kaloria.

  • 1 g węglowodanów i cukrów odpowiada 4 kaloriom
  • 1 gram białka odpowiada 4 kaloriom
  • 1 gram tłuszczu odpowiada 9 kaloriom.

Potrzeby kaloryczne zależą od kilku czynników, m.in.

  • ze względu na płeć,
  • wiek,
  • od budowy ciała
  • poziom aktywności
  • i metabolizmie.

Dzieci potrzebują więcej energii na jednostkę masy ciała niż dorośli, ponieważ mają rosnąć. 90 kg człowiek potrzebuje więcej energii niż inny, który waży tylko 70 kg. Murarz potrzebuje więcej energii niż pracownik w tym samym wieku, tej samej płci i z tą samą budową ciała.

Również dla osób w tym samym wieku, tej samej wielkości i o tym samym poziomie aktywności, mogą być konieczne różne ilości kalorii dziennie, z powodu różnic w metabolizmie; Ci którzy mają szybszy metabolizm potrzebują więcej kalorii dziennie.

Węglowodany są w żywności, które zawierają cukry lub skrobię.

Wśród nich pamiętamy: weglowodany-w-diecie

  • Ryż,
  • Chleb,
  • Płatki,
  • ziemniaki,
  • Makaron,
  • Buraki.

Białka są niezbędne dla ciała i mogą być znalezione w: bialka-w-diecie

  • Mięsie,
  • Drobiu,
  • Rybach,
  • Suszonych warzywach,
  • Jajkach,
  • Orzechach.

Tłuszcze są najbardziej kaloryczne i są zawarte głównie w: tluszcze-w-diecie

  • Oleju,
  • maśle,
  • w wieku serach,
  • smażonej żywności.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *